Przejdź do głównej zawartości

Czego może nas nauczyć opowieść o tańcu? Sprawdź!

 


Jestem pewna, że nie jedna z Was- Mam marzyła kiedyś o karierze baletnicy.
Jestem pewna, że uwielbiacie ubierać swoje córeczki w piękne tutu i spinać im włosy.
Jestem pewna, że powtarzacie im, że cierpliwość i wytrwałość popłaca.
Jestem pewna, że ta książka Was zachwyci!



"Hania Baletnica" Wydawnictwa Bis to dziennik 9-letniej Hani, w którym opowiada o swojej ekscytacji tańcem klasycznym. Dziewczynka marzy o wielkiej scenie i cieszy się z każdych zajęć w szkole tańca.
Hania opisuje z przejęciem każdą przygodę i emocje, które jej towarzyszyły. Pokazuje jak ciężko trzeba ćwiczyć by do czegoś dojść, a także że nie można się od razu poddawać. Opisuje jak ważne jest dla niej wsparcie rodziny i przyjaciół. Hania Kwiatek już wie, że taniec to nie tylko piękno, ale także ciężka praca i wytrwałość, a Wy o tym wiecie? ;)






Książka autorstwa Jolanty Symonowicz i Lili Symonowicz jest napisana prostym zrozumiałym językiem i w bardzo wygodnej formie- dziennika. Czyta się szybko, lekko i przyjemnie.
Każdy czytelnik w wieku 8-12 lat na pewno sobie poradzi.
Jak to w balecie- francuskie nazwy także się pojawiają, ale nie martwy się o nie! W nawiasach zawsze znajdziemy instrukcję jak je wymawiać, a na stronach 96-98 znajdziemy słowniczek.
Historia jest ciekawa, wciągająca i pełna dobrych wartości, które dzieci powinny utrwalać, tj. empatia, cierpliwość, wytrwałość, dążenie do celu i nie poddawanie się w walce o marzenia.
Kolejną kwestią, która mnie przyciągnęła są ilustracje. Jak ja uwielbiam takie klimaty! W książce znajdziemy 2 rodzaje ilustracji- kolorowe, jak malowane akwarelami, które zachwycają delikatnością, a także czarno-białe, które idealnie wpasowują się w tematy baletowe, w francuskim stylu.
Jestem tak zafascynowana, że aż muszę wspomnieć nazwisko autorki tych pięknych ilustracji- Ewa Zielińska z pracowni Arcytwór, chylę czoło :)







"Hania Baletnica" to książka, którą mogę spokojnie polecić każdej Mamie!
To nie tylko ekscytacja tańcem, ale także pouczająca opowieść o wytrwałości i dążeniu do celu. 
Zachwyćcie się tak jak my!
Książka jest dostępna na stronie wydawnictwa, w księgarniach internetowych i na allegro, a niedługo będzie można ją kupić także w empiku :)

Każdy powinien marzyć, mimo że droga do spełnienia nie zawsze jest prosta!






Komentarze

  1. Bardzo pięknie odczytała Pani tekst o taki przekaz nam chodziło. Dziękujemy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za piękne słowa o ilustracjach :) Tak, kolorowe ilustracje są malowane akwarelą, czarno-białe rysowane tuszem, a ilustrację przedstawiającą mamę Hani w pierwszym rozdziale rysowałam ołówkiem. Ilustrowanie zapisków z dziennika Hani było dla mnie pięknym i niezapomnianym doświadczeniem, ponieważ jako dziecko również marzyłam o karierze baletnicy :)) Pozdrawiam Ewa Zielińska, Pracownia Arcytwór

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nauka programowania bez komputera? To możliwe!

  Logiczne myślenie, kreatywność, koncentracja na zadaniu i współpraca...to cechy bardzo ważne w nauce programowania :) A jak wiecie Kuba lubi takie klimaty, a Ala chętnie naśladuje brata :) Dlatego gra "Zakodowany Zamek" od Kapitan Nauka musiała znaleźć się na naszej półce!

5 zabawek, którymi dziecko się naprawdę bawi! czyli prezentownik 2latka

Nie każde dziecko lubi zabawki(np. Kuba wolał miotłę, pilota czy śrubokręt), ale kiedy macie w domu malucha, który je uwielbia to aż żal ich nie kupować. Mimo, iż Ala ma pełne kosze zabawek ma swoje ulubione, które zajmują ją na długie godziny. Tym sposobem stworzyliśmy dla Was mały prezentownik z zabawkami dla 2latka, które Ala ma i bardzo lubi. 1. Lalka bobas  Dziewczynki uwielbiają lalki bobasy. Wg. mnie to pozycja obowiązkowa dla każdej małej księżniczki. Rozbieranie, ubieranie, karmienie, a w przypadku większych dam nawet przewijanie. Alicja jak na razie opanowała wkładanie smoczka i karmienie. Bardzo lubi kłaść lalkę do kołyski kiedy sama wybiera się na drzemkę, a kiedy wychodzimy na spacer pakuje bobasa do wózka. Co do wyboru tych zabawek-znacie nas nie od dziś i wiecie, że wyszukujemy to co najlepsze ;) Kołyska jak i wózek to dzieło Turkusowej Pracowni - piękne, funkcjonalne i wytrzymałe. To nie są rzeczy, które mają tylko stać i ładnie wyglądać. Alicja jeździ wózki

Prezentownik na mikołajki i święta, dla chłopca i dziewczynki!

Jak ja lubię ten świąteczny czas! Pisanie listu do Mikołaja, ubieranie choinki, pieczenie pierniczków, ah! A wracając do listu...co jak co, ale jak na zakupoholiczkę przystało moją ulubioną częścią świątecznych przygotowań są zakupy :D a w szczególności kupowanie prezentów dla dzieci :) dlatego przygotowałam dla Was prezentownik świąteczny w różnych kategoriach cenowych: do 50 zł, do 100 zł, do 300 zł i powyżej 300 zł.